شناخت اجمالی با دیدگاههای داوطلبان دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی

author
0 minutes, 10 seconds Read

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری دوره چهاردهم در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و با انجام مراحل ثبت نام رسما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد.

«زاکانی» گزینه انتخاباتی شناخته شد

جبهه تحول‌خواهان انقلابی از علیرضا زاکانی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جبهه تحول خواهان انقلابی با توجه به فرارسیدن انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم در بیانیه‌ای اعلام کرد: این جبهه متشکل از شخصیت‌های فرهیخته در کنار احزاب و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی از جمله جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت اعتلاء نهاد‌های مردمی انقلاب اسلامی و جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با درک عمیق از شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین المللی و باور به اینکه طبق بیان مقام معظم رهبری در این حادثه «یکی از بهترین‌ها زیر این آسمان را از دست دادیم» کشف چهره‌ای ایثارگر و جهادی در تراز انتظار مردم را پی گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است که جبهه تحول خواهان انقلابی با بکارگیری شاخص‌ها برای ارزیابی و رصد ابعاد شخصیتی و مدیریتی چهره‌های انقلابی و ولایتمدار و حفظ شان و جایگاه یکایک فرزندان معنوی امام و رهبری، برجسته بودن شخصیت جانباز بسیجی دکتر علیرضا زاکانی را برای تداوم گفتمان رئیس جمهور شهید و شکوفاتر کردن ابعاد انقلابی و تحولی این گفتمان در تحقق منشور گام دوم، شایسته‌ترین می‌داند و از ایشان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل می‌آورد.

جبهه تحول خواهان انقلابی در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کرده است که این جبهه بر خود تکلیف می‌داند در قالب ستاد‌های انتخاباتی در سرتاسر کشور با پیوستن به پویش انتخاب نامزد اصلح هم‌صدا با دیگر دغدغه مندان، بستر ساز تحقق اراده مردم باشد.

شهادت آیت الله رئیسی آزمون اقتدار و انتخاب مردم و کارگزاران

این بیانیه با اشاره به خدمات آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی ضمن تشکر از خدمات آن شهید جهمور خاطرنشان کرده است که شهید جمهور نقطه پرگار ایجاد وحدت و انسجام ملی، کار جهادی و خدمت بی منت، دغدغه مندی برای اجرای عدالت و معیشت مردم، تلاش خستگی ناپذیر برای مبارزه با فساد، متوقف نشدن در پیشرفت ها، گشودن راه‌های جدید برای میدان داری جوانان، بکار گرفتن تمامی ظرفیت‌ها برای موفقیت جبهه مقاومت و مردم فلسطین بود و باید پرچمداری گفتمان آن قهرمان نستوه و شیفته خدمت به مردم را به دست عنصری پرورش یافته در آزمون‌های سخت، مدیریت‌های کلان، عدالت خواه، فساد ستیز، پیوند زننده سه قوه در تراز ریاست جمهوری و نام آشنا برای نیرو‌های انقلاب، فرهیختگان حوزه و دانشگاه، نیرو‌های مسلح، دستگاه‌های حاکمیتی و مبارزین میدان‌های نبرد سپرد.

پورابراهیمی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند

محمدرضا پورابراهیمی رئیس سابق کمیسیون اقتصادی و نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس سابق کمیسیون اقتصادی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی قصد ثبت نام در رقابت‌های  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

محمود احمدی‌نژاد درچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمود احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینجانب همواره در ارتباط وسیع با اقشار مختلف مردم بوده‌ام. مردم مایل به شرایط بهتر برای زدودن فقر از کشور هستند.

اولین کاندیدای زن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

سومین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس با اعلام کاندیداتوری یک زن همراه بود.

زهره الهیان که سابقه حضور در چند دوره مجلس را دارد و در آخرین دور از انتخابات مجلس ناکام مانده بود امروز به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد و نامش را وارد لیست کاندیداها کرد. پیش از او نیز چند زن دیگر برای کاندیداتوری به وزارت کشور آمده بودند که ثبت نامشان قطعی نشد تا الهیان تا اینجای کار تنها داوطلب زن انتخابات ریاست جمهوری باشد.

پزشکیان هم برای انتخابات ریاست‌ جمهوری 1403 ثبت‌ نام کرد

حضور دکتر پزشکیان بهمراه دخترش در ستاد انتخابات وزارت کشور یاد آور حضور میرحسین موسوی در سال 1388 است که برای جذب طرفداران جریان فتنه 1388 قابل توجه خواهد بود.

مسعود پزشکیان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق بهداشت، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او هم اکنون نماینده مردم تبریز در مجلس دوازدهم است و قانونا منعی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

پزشکیان‌ درباره چرایی حل نشدن مشکلات هم گفت: «ما ۲ مشکل داریم، یکی در درون و یکی در بیرون. در درون همه افردی که علم و سواد دارند باید اقدام کنند نه آنان که هم حزبی هستند. کسی که قدرت به دست می‌گیرد و پاسخگو نیست، برخلاف سیاست‌ها عمل می‌کند. باید در داخل کشور وحدت بین تمام دسته‌ها ایجاد کنیم و روندها برمبنای شایستگی باشد. نه اینکه افراد ناتوان براساس ارتباط یا موارد دیگر، قدرت به دست بگیرند و مشکل ایجاد شود ‌ پاسخگو نباشند. اگر می‌خواهیم مشکل مملکت حل شود، باید به دانشمندان و افراد توانمند متکی شویم. در بیرون باید با دنیای بیرون ارتباط داشته باشیم.»

علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

علی لاریجانی: مشکلات معیشتی حل‌شدنی است. برخی کشورها شرایط پیچیده‌تری نسبت به ما داشتند اما توانستند آن را حل کنند. باید با تکیه بر توان داخلی از تجارب بین‌المللی نیز بهره بگیریم.

سایت نامه نیوز نوشت: سند راهبرد جبهه اصلاحات در انتخابات پیش رو منتشر شد و بر اساس آن جبهه اصلاحات اعلام کرده است که می‌خواهد حضوری حداکثری در انتخابات داشته باشد، اما بازهم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مشروط شده است به تأییدصلاحیت یک یا چند تن از نامزدهایشان.

بر اساس این سند راهبردی قرار است جبهه اصلاحات صرفا از نامزد یا نامزد‌هایی کاملا اصلاح‌طلب حمایت کند چنانکه در بخشی از اعلام موضع جبهه اصلاحات آمده است که «جبهه اصلاحات ایران تصمیم گرفته است که با استفاده از فرصت پدید آمده و به منظور بهبود وضعیت کشور به صورت مشروط در انتخابات ریاست جمهورى پیش رو مشارکت کند. این مشارکت با معرفی نامزد یا نامزد‌های اختصاصی انجام می‌پذیرد».

بر اساس اخبار اعلامی گویا حمایت از نامزد اختصاصی با نظر خاتمی است و اصرار او بر معرفی محمد صدر به عنوان نامزد نهایی اصلاح‌طلبان از سوی جبهه اصلاحات در مخالفت با سیاست ائتلافی است. بر اساس آنچه گفته می‌شود تنها چهره‌ای غیراصلاح‌طلبی احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با او وجود داشت، علی لاریجانی است که حالا سید محمد خاتمی با آن مخالفت می‌کند و سند راهبردی اخیر اصلاح‌طلبان هم بر اساس این نظر خاتمی نگاشته شده است.

اخیرا هم محمدعلی وکیلی در گفتگو با سایت «فردا» این خبر را تأیید کرد و گفت که خاتمی رسما اعلام کرده از نامزد نیابتی حمایت نمی‌کنیم.

منبع: نامه نیوز

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی اولین روحانی نماینده ادوار مجلس نیز ثبت نام کرد

وحید حقانیان، فعال سیاسی و از مسئولان بیت رهبری برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

حقانیان با بیان اینکه: «در طول دوران خدمت مستمر ۴۵ ساله، در مراتب بالای سیستم اداری ، اجرایی و تصمیم سازی کشور هیچگاه عضو و پایبند به اصول جناح‌ها نبوده و نخواهم بود اما با همه آنان ، همکاری و مراوده داشته و خواهم داشت»، گفت: «ناگفته نماند در زمان‌های مختلف نقدها و مخالفت‌های خود را با برخی روش‌ها و منش‌های آنان ابراز داشته و این نبوده جز در جهت رعایت حال و حمایت از حقوق مردم دیگران در تاریکی فیل مدیریت را لمس کرده‌اند، اما من از بالاترین سطح ممکن ، در ادوار گوناگون به روشنی دیده‌ام این فیل را گاه دست آموز و گاه بی مهار ، گاه باربر و گاه آبرو بر و گاه مثمر و گاه بی ثمر، یکی تحریم را به دست گرفته است و دیگری ستون دموکراسی و آن یکی فقط سقف شرع را اما من به روشنی دیده ام فیلی را که آنها در تاریکی لمس کرده‌اند

مسعود زریبافان معاون رییس جمهور در دولت نهم و دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *