ضربه ایران به اسرائیل سنگین خواهد بود.

author
2 minutes, 10 seconds Read


تحلیل از تسنیم
🔹امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های امروز عید فطر نیز تاکید کردند که ایران رژیم خبیث اسرائیل را به دلیل حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق تنبیه خواهد کرد.

در این باره چند نکته به نظر می‌رسد اهمیت داشته باشد:
۱- این دومین تاکید مستقیم رهبر معظم انقلاب درباره پاسخ به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی است؛ امام خامنه‌ای در پیامی که پس از جنایت صهیونیست‌ها صادر شد نیز تاکید کردند که ایران اسرائیل را به دلیل این جنایت پشیمان خواهد کرد.

۲- تاکیدات رهبر معظم انقلاب و اشاره‌های صریح مقامات نظامی و حتی وزیر امور خارجه کشورمان و نیز بیانات سیدحسن نصرالله دبیر حزب الله لبنان نشان می‌‌دهد که اقدام ایران علیه اسراییل قطعی است و در این باره تردیدی وجود ندارد.

۳- زمان و نحوه‌ی اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی کاملاً محرمانه است و بررسی اظهارنظرهای مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا حاکیست که هیچ برآوردی از زمان و نحوه اقدام ایران ندارند. به همین دلیل صرفاً برخی گزینه هایی که وجود دارد را به عنوان «خبر» ادعایی مطرح می‌کنند؛ مثلا میگویند طی یک هفته آینده ایران اقدام خواهد کرد و یا اینکه ایران از پهپاد یا موشک و … استفاده می‌کنند.
اینها مواردی نیست که ناشی از خبر روشن باشد بلکه فقط میدانند که ایران اقدام می‌کنند اما نحوه و زمان آن برایشان مبهم است.

۴- ابهام در زمان و نحوه‌ی اقدام برای اسراییلیها بسیار کشنده است؛ از همان زمان اقدام صهیونیستها علیه شهید زاهدی و یارانش، وضعیت اسرائیل بسیار نابسامان شده و همه معادلاتشان تحت تاثیر قرار گرفته است. از اماده سازی پناهگاه هایشان تا جلسات متعدد و ادعاهایی که درباره برنامه ریزی برای مقابله با پاسخ ایران دارند، نشان می‌دهد که‌ وضعیت اضطراری برای این رژیم به وجود آمده و همین وضعیت نیز فی نفسه برای اسراییل زجرآور است؛ اسرائیل نمیداند که‌وضعیت برزخی اخیر چگونه تبدیل به جهنم خواهد شد.

۵- همه‌ی جوانب نشان میدهد که تنبیه ایران علیه تجاوز صهیونیستی «سنگین» خواهد بود؛ دلیل این امر واضح است؛ ایران میخواهد «معادله بازدارندگی» خود را تثبیت کند. به همین دلیل به نحوی عمل خواهد کرد که در مقابل خباثتهای آتی رژیم بازدارنده باشد. اسرائیل این نکته را احتمالاً می داند و به همین دلیل است که برخی مقامات سابق رژیم سردمداران فعلی آن را شماتت می‌کنندکه دست به قمار بدی زده اند. اسرائیل نشان داده که در مقابل عدم پاسخ و یا پاسخ معمولی، به اندازه کافی تنبیه نمیشود و دست از جنایت نمیکشد. لذا این بار وضعیت به گونه ای است که راهی غیر از پاسخ معنادار و سنگین وجود ندارد. و ایران گزینه های بسیار برای این مساله در اختیار دارد.

۶- وزیر خارجه اسرائیل ادعا کرده است که اگر ایران از داخل خاک خود پاسخ دهد، اسرائیل هم از داخل ایران پاسخ می‌دهد؛ این اظهارنظر به دنبال این است که ایران را از اقدام منصرف کند. ولی این امر ممکن نیست. اسرائیل میداند که اولاً ابزارهای خود را تاکنون برای مهار ایران و مقاومت، از ترور تا حملات موردی به کار گرفته اما در هدف خود ناکام مانده است و ابزارهای واقعی چندان بیشتری در اختیار ندارد. و ثانیاً اگر اسرائیل به اقدام ایران پاسخ دهد، این زنجیره تا تنبیه هرچه بیشتر صهیونیست‌ها ادامه می یابد و کل جبهه مقاومت به نحو حداکثری علیه صهیونیست‌ها فعال می‌شود.

#فیلم_نماز_عید_سعید_فطر_1403

متن سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عیدفطر 1403

ایرانیان، امروز نماز عید سعید فطر را در صفوفی منسجم و متحد در سراسر میهن عزیز اقامه کردند و با دل‌هایی مملو از نشاط ایمان و شوق بندگی، حوائج فردی، خانوادگی، اجتماعی و ملی خود را از پروردگار کریم مسئلت کردند.

در پایتخت، نماز پرشکوه عید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور انبوه مردم مومن و موحد، در مصلی تهران و خیابان‌های اطراف اقامه شد. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز با تبریک و تهنیت عید سعید فطر به امت اسلامی و آحاد ملت ایران، رمضان را ماه بارش ابر رحمت الهی خواندند و افزودند: ملت ایران امسال به قدر وسع و توان خود، حداکثر استفاده را از ضیافت پرنعمت الهی برد و جشن‌های اول سال نو را با معنویت ماه رمضان متبرک کرد.
ایشان چشم‌گیرتر شدن جلوه‌های تلاوت قرآن در سراسر کشور را از نقاط برجسته رمضان امسال برشمردند و با اشاره به نقش رسانه ملی در ارائه این پیشرفت بزرگ و این حقیقت درخشان گفتند: محافل ذکر و دعا و تضرع و مناجات نیز به‌خصوص در لیالی قدر، رمضان امسال را زیباتر و مطلوب‌تر کرد.
رهبر انقلاب با توصیه مؤکد به آحاد مردم به‌خصوص جوانان برای حفظ ذخیره معنوی ماه رمضان افزودند: به‌فضل الهی جامعه جوان میل به دینداری دارد و این فرصت بزرگی برای کشور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئله روزه‌داری را بسیار مهم خواندند و با اشاره به رعایت نشدن این مسئله در مواردی در برخی معابر گفتند: نظام اسلامی درصدد نیست کسی را به زور وادار به دینداری کند اما طبعاً در مقابل هنجارشکنی، بی‌اعتنایی نخواهد شد و مسئولان، آحاد مردم، آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به وظایف خود عمل کنند.
رهبر انقلاب در خطبه دوم نماز، حوادث خونبار غزه را باعث تلخکامی ملت‌های مسلمان در ماه رمضان دانستند و با اشاره به تداوم جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در ماه مبارک افزودند: رژیم شرور چون زورش به مقاومت نمی‌رسد کودک را در آغوش مادر و بیماران را در بیمارستان‌ها می‌کُشد و وقیحانه سی و چند هزار زن و مرد و کودک و جوان را در مقابل چشم جهانیان به شهادت می‌رساند.
ایشان با محکومیت شدید حمایت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی دولت‌های غربی به‌خصوص آمریکا و انگلیس از جانیان صهیونیست گفتند: این دولت‌ها در حادثه غزه، ذات شریر تمدن غرب را به دنیا نشان دادند البته ما و منتقدان تمدن غربی قبلاً بارها گفته بودیم که ذات این تمدن خصومت و عناد با فضائل و ارزش‌های معنوی و بشری است و عملکرد دولت‌های حامی رژیم جعلی صهیونیستی، در شش ماه حوادث غزه این واقعیت را برملا کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فریادهای دفاع از حقوق بشر مدعیان غربی سوال کردند: مگر سی و چند هزار شهید بی‌گناه و بی‌پناه غزه بشر نیستند پس چرا از غربی‌ها صدایی شنیده نمی‌شود؟ 
رهبر انقلاب با اشاره به حمله رژیم ددمنش به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کردند: در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.
ایشان ملت ایران را داغدار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی، شهیدان زاهدی و رحیمی وهمراهانشان، خواندند و افزودند: البته این عزیزان سالها با مجاهدت در پی شهادت بودند و خداوند اجر زحمات آنها را داد و کامیاب‌شان کرد.
رهبر انقلاب همچنین با اشاره به داغدار بودن ملت به علت شهادت شهیدان امنیت در سیستان و بلوچستان گفتند: این جوانان عزیز در راه حراست از امنیت ملت و مرزهای کشور جان فدا کردند که امیدواریم خداوند توفیق سربلندی در همه آزمون‌های بزرگ ملی را به ملت بدهد.
تاکید بر اتحاد توصیه پایانی رهبر در خطبه‌های نماز عید فطر بود. ایشان گفتند: همه مردم، جوانان، فعالان سیاسی – اجتماعی و فعالان رسانه‌ای بدانند که توفیق ملت در توحید کلمه است البته اختلاف نظر سیاسی و غیر سیاسی اشکالی ندارد اما درگیری و یقه‌گیری و ایجاد دودستگی‌های جعلی، به زیان دین و دنیای ملت و تضعیف کننده کشور است. 

#مقام_معظم_رهبری_نماز_عید_فطر1403


🌟🌈 برای اطلاع ازحقایق ایران و جهان در شبکه اجتماعی همراه ما باشید.

#تبیین_حقایق_ایران_جهان_اسلام

ما را در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها دنبال کنید.👇👇
@jtab.ir : اینستا
@jtab_ir : ایتا و تلگرام
www.jtab.ir

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *